Vše začalo již na vysoké škole, kdy jsme začali podnikat lezecké výlety po Evropě auty. Spali jsme vždy u auta na zemi, pod širákem či pod plachtou, později v kufru auta. To byly úplné začátky. Ve dvou, všechny věci se musely přeházet na přední sedačky, abychom mohli v kufru a na sklopených zadních sedadlech vytvořit provizorní lůžko. Komfort takového cestování nebyl moc valný, ale to nám tenkrát nevadilo. Tělo bylo po celodenním lezení po horách a po skalách tak zhuntované, že jsme upadli do kómatu a víc neřešili.

Po  přestěhování se do domu a pořízení psů nastal logický problém, jak cestovat a zároveň spát se psy v jednom osobním autě. Vymyslel jsem tedy originální vestavbu, která spočívala ve vytvoření zvýšené postele nad dnem kufru auta a uložení psů do prostoru po odebraných zadních sedačkách. Toto byla vlastně moje první obytná vestavba. Odjezdili jsme s ní dva roky, ale opět vyvstal problém s pohodlím a hlavně otázkou, co dělat za špatného počasí. V autě se dalo pouze ležet anebo sedět za volantem. Zjistili jsme, že to chce něco většího ☺

VW T5 – Mazlík

A tak se zrodil projekt Mazlík. Jedná se o sanitu, kterou jsem opět vybavil vestavbou dle svého návrhu. Autem mohlo přejet pohodlně pět osob a dva psi a zároveň poskytovala plnohodnotné spaní mladému páru a co nevidět i prvorozenému synovi. S tímto autem jsme projeli celý Balkán na naší nezapomenutelné třítýdenní cestě. Bobšovi bylo tenkrát osm měsíců a tato dovolená mi dala mnoho nových podnětů a úhlů pohledu na cestování a spaní v autě. Bylo to opět velmi náročné, ale krásné.  Ta volnost, ta svoboda jet kamkoli se mi zachce, spát každý den jinde, ty nezapomenutelné večery a ranní koupání na pláži. Tomu se prostě nevyrovná sebekrásnější a sebeluxusnější hotel.


Ráno stačilo otevřít dveře, vypustit psy na vyvenčení a přímo z postele se kochat okolním výhledem. Každé probuzení skýtalo nové krásné pohledy. Rádi jsme též využívali možnosti spát s otevřenými dveřmi kufru. Do otvoru jsem nainstaloval síť proti hmyzu a již nic nebránilo usínání pod hvězdami. Jediným negativem v tomto autě byla nutnost každodenního rozkládání a skládání postele, pokud jsme potřebovali přejet dále, přenášení dětské sedačky a všech těch cajků okolo neustále zepředu dozadu a celkově hodně času stráveného provozními věcmi kolem obstarání spaní atd.

Při našich četných výletech po zahraničí i domovině jsem si uvědomil jednu zásadní věc: Ve svých 35 letech potřebuji pro cestování s rodinou větší zázemí. Jinačí je pohled mladého páru a jiný pohled rodiny s malým dítětem a druhým na cestě. A dvěma vlčáky. Ano, hádáte správně, opět jsme museli zvětšovat.

Mercedes Benz Sprinter

Projekt Sprinťák je ideální dodávka, která nám poskytuje požadovaný komfort a rozsah zázemí. V autě se pohodlně přepraví a vyspí čtyřčlenná rodina s dětmi. Obrovskou předností je pevná postel v zadní části vozu, která je kdykoli dostupná a není potřeba rozkládat či jinak připravovat. Navíc je vybavena luxusními 18 centimetrů tlustými matracemi, které poskytnou potřebnou úlevu unavenému tělu. Přes den je to perfektní hračkárna pro děti, můžou tam řádit a skákat či si malovat nebo koukat na pohádku. Rodiče se zatím v klidu mohou postarat o vaření anebo posedět s přáteli u sklenice piva. 

V automobilu je venkovní teplá sprcha s originálním řešením ohřevu vody od motoru anebo elektricky, lednice na basu piv, větrák s dálkovým ovládáním, nezávislé naftové topení, praktický dvouplotýnkový vařič i dřez s tekoucí vodou. O energii se stará solární panel a dobíjení obou baterií alternátorem během jízdy. WC jsem do vozu neinstaloval, dohodli jsme se, že to v autě nechceme. Dárkem jsem od Ježíška dostal originální výsernici, pročež se ranní výlety s lopatkou za blízké křoví staly kýženým zpestřením a defacto meditační záležitostí. Nic vám nerozjasní po ránu náladu více, než dobře vykonaná potřeba s idylickým výhledem uprostřed přírody.

Vzhledem k destinacím, kam jezdíme, tedy zejména na hory, skály a jiné outdoorové lokality, jsem Sprintera vybavil pořádnými offroad koly, zvýšeným podvozkem se stavitelnou tuhostí odpružení a zvýšenou ochranou proti odletujícímu kamení a větvím. S vozidlem se tedy můžete vydat téměř kamkoli. Jedinou pížkou na kráse je absence pohonu 4×4. Nicméně zatím se mi nepodařilo s autem nikde zapadnout, chce to trochu předvídat a nejezdit do rizikového terénu.    


McLouis Glamys 223

Posledním kouskem v naší flotile je ovšem naprosto libová záležitost. Po dlouhém rozvažování jsme se rozhodli pořídit do půjčovny též přepychovnou alkovnu v “plné palbě“. Říkáme jí Gábina (já) nebo Glum (manželka). Toto vozidlo je nové, vybavené všemi dostupnými technologiemi. Velkou radost mám i z kompresorové klimatizace, se kterou se nemusím bát vyrazit i hodně daleko na jih. Energii zajišťuje solární panel a v záloze je invertorová elektrocentrála. Toto auto je určeno výhradně na zpevněné silnice, je obrovské, dlouhé a vysoké, leckde se pořádně nevytočíte. Na druhou stranu ovšem poskytuje nedocenitelný komfort při jeho obývání. Dětský pokoj v zadní části, stolek s křesly pro děti, dokonce plné dveře, kterými lze oddělit obytný prostor od ložnice, to vše vám prostě učaruje a rádi se poddáváte tomu luxusu. V takovém autě prostě chcete cestovat v pomalém pohodlném tempu např. na šestitýdenním výletu po Kanárských ostrovech 😉

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.